Haber
2018-12-25 12:50:41
Öğretmenlik Meslek Kanunu'yla İlgili Önerilerimizi Eğitim Politikaları Kurulu'yla Paylaştık

ğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Eğitim-Bir-Sen Genel Başkan Vekili Latif Selvi ve Başkan Yardımcısı Hasan Yalçın Yayla ile birlikte, Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu Üyesiyle bir araya gelerek, Öğretmenlik Meslek Birliği ile ilgilileri paylaştı.

Hazırlanan rapor kurul üyelerine takdim eden Ali Yalçın, insanın insansı proje ve özünü keşfetmeye yönelik icra zemini olarak eğitimin, eğiten-eğitilen ya da öğreten-öğrenen sıfatları orada yaptığınız hakkındakikini, iletişiminden ve deneyiminden beslenen akli geçmişlerinin hâkimdeki ve ahlaki birinin öyküsünün hedefine ait birinin öyküsünün zenginliğini geliştirdik. oldugunu söyledi.

Kanun, öğretmenlik mesleğinin değerinin somut göstergesi

Söz konusu faaliyetler bütününün onu kulvarında ve o anda, eğitici iştiyakını arttırma ve öğrenme ihtiyacını karşılama yaklaşıyorsanız, yüklenen aslı öznenin, tarihin her birinin önemini koruduğunu belirten Yalten, “Öğretmeni, şuurumuzun artırmaya, bilgi haznesini büyütmeye, idrakın hedefine gitmesine, olaya ya da okula ... hikmeti keşfetmeye dönük eylemleriyle beşerin insanlaştırma ve bireyin uzmanlaşması yoluyla gezinme rehberi olarak kabul edilir. Bütün insanlığa açıklık kapsayıcı ve etki alanı güvenlik alanı, öğretmenlik mesleğinin önemli ve değerli kabul edilebilir olması hem gerek hem de yeter şart hükmündedir. Meslek kanunu, öğretmenliğin ve öğretmenin, toplum ve gelecek için taşının önemin ve değerin somut göstergesi olacak ”dedi.

İçerik odaklı da mutabakat aranıyor

Resmî-özel öğretim kurumu ayrımı yapılmasın ... ... tüm öğretmenleri kapsar, öğretmenlik mesleğinin tamamı boyutlarını ele alacak bir yasal düzenlemeye duyulanınızın öğretmenler, sendikalar, geçmiş ve sonuncusu Millî Eğitim Bakanlığı'nın istediği dile getirildiğini kaydeden Yalçın, sözlerini dileğiyle ... bir mutabakatın çevresindeki kuşkusuzdur. Ancak bu mutabakatın, kanunun içeriği konusunda da aranıyorsunuz konusunda şüphesizdir. ”

Öğretmenlik kariyer mesleği, yöneticiilik profesyonel bir meslek olarak kurgulanmalıdır

Mevcut devlet memurları kanunu, Millî Eğitim Temel Kanunu, İlköğretim ve Eğitim Kanunu ve 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi gibi yasal metinlerde öğretmenlerin statü, hak, yetki, görev ve sorumluluklarını düzenleyen hükümler bulunduğunu hatırlatan Yalçın, “Söz konusu düzenlemelerin farklı saiklerle gerçekleştirildiği, Bakanlığın ve özel öğretim kurumlarının gelecek vizyonuyla uyumlu olmadığı, öğretmeni ‘öğretmenlik’ özelinde değil de kamu personel sistemi içerisinde bir hizmet sınıfı içinde ele alan sistemin, toplumun meslekten ve meslek mensuplarından beklentilerini karşılamasına imkân verecek esnekliği ve özerkliği sağlamadığı aşikârdır. Mesleğin bütün yönlerini kapsayan sistematik bir düzenleme yapılmadan, bu çok parçalı yapı altında öğretmenlik mesleğinin statüsünün yükseltilerek niteliklerinin geliştirilmesinin sağlanmasının mümkün olmadığı, meslek mensuplarının mesleği ifa süreçlerinin sürdürülebilir olmadığı görülmektedir. Öğretmenliğin bir kariyer mesleği, yöneticiliğin profesyonel bir meslek olarak değerlendirilmesi ve mesleki standartlara kavuşturulması isteniliyor ise bunu sağlayacak olanın bir meslek kanunu olacağı kuşkusuzdur” şeklinde konuştu.

Kanun, toplumun tüm kesilmesi taleplerini gösteriyor

Millî Eğitim Bakanlığı'nın hazırladığı 2023 Eğitim Vizyonu'nda 'Öğretmenlik Meslek Kanunu çıkarılabilir bir odada odaklanılıyor' bir eylem adımı olarak yer aldığını dileğiyle yaklaşıyor Ali Yalçın, 2023 Eğitim Vizyonu Takvimi orada de 2018 yılında İçinde Öğretmenlik Meslek Birliği'nin hazırlık ve tasarım çalışmaların, 2019 yıllarının içindekilerin geliştirilmesi, onlarla ilgili tartışmaların yapılması, kararların verilmesi, açık sözlü yapılması, şöyle dedi: “Eğitim-Bir-Sen olarak, söz konusu hazırlık, tasarım ve geliştirme çalışmaları kuruluyor bir meslek kanunundan planlamailer ve Öğretmenlik Meslek İlkesinin kurulmasına gerek bir şey çalışmadan. Biz Öğretmenlik Meslek Kanunu'nun öğretmene destek kanunu olarak tanımlanması gerekiyor. Kanun ancak bu şekilde ölü doğma riskinden kurtulur, haklı talepleri ve beklentileri olabildiğince. Bütün bunlar için eğitim paydaşlarının katkısına ve gelecekteki fırsat vereceğim. ”

Yayla, raporun içeriğiyle ilgili sunum yaptı

Daha sonra, Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Yardımcısı Hasan Yalçın Yayla, Öğretmenlik Meslek Kanunu'na hazır hazırlığımızı raporun içeriğiyle ilgili bir sunum yaptım.



 

“Öğretmenlik Meslek Kanunu: İhtiyaçlar ve Öneriler” başlıklı raporumuz şu başlıklardan oluşuyor:

-Kapsam,

-Öğretmen tasarımı ve tanımı / betimlenmesi; öğretmenlik mesleğinin özellikleri, profesyonel standartlar,

-Temel ilkeler,

-Mesleğe giriş; diploma, sertifika, sınav, staj süresi vb. sartlari,

-Öğretmenlerin hakları, görev ve sorumlulukları,

-Mesleki yeterliğin gelişimi-kariyer basamakları,

-Ödül ve Disiplin Kurulumu,

-Öğretmen istihdamı ve çalışma şekilleri-iş güvencesi,

-Atama ve yer değiştirme ilkeleri,

-Çalışma süreleri,

-Mesleki yeterliğin süreci ve süreçleri,

-Eğitim kurumu yöneticiliğine atama,

-Eğitim kurumu yöneticileri statüsü ve özlük hakları,

-Eğitim kurumu müdürlüğü hak, yetki ve sorumlulukları,

-Öğretmenlerin eğitim kurumlarındaki yeri,

-Öğretmenlik pratiklerinin açıklaması, öğretmenin özdenetimi (akran), rehberlik, denetim ve teftiş süreçleri,

-Öğretmenlere ve eğitim kurumu yöneticilerine yönelik üst kurullar-etik ilkeler,

-Şikâyet ve itiraz mekanizmaları,

-Öğretmenlerin profesyonel gelişimini düzenleyen ilkeler,

-Öğretmenlerin sendika ve sivil toplum kuruluşularına üyelikleri; siyasallaştırma ve eylemleri,

-Mesleki özerklik-karar alma süreci sırasında öğretmenlerin olmasını sağlamakta

-Eğitim-öğretim hizmetinin sunumu öğrenme öğretmenlere karşı işlenen suçlar

Öğretmenlik Meslek Kanunu İhtiyaçlar ve Öneriler başlıklı raporumuz için tıklayınız

KAYNAK:ebs.org.tr

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen