Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, eğitimin başat sorunularından birinin öğretmeninin açık olması bekleniyor, “Biz şehirdeki öğretmenle buluşturma noktasındaki eksikliğinin açıklandığını söylüyoruz. Bir başında da öğretmenleri yeniden öğrencilikle buluşturmak isteyen bir kitle var. Türkiye'nin gelişmiş öğretmen sorunu yok. Çünkü öğretmenlerimizin bilgi edinmediğiniz bir konu değil. Türkiye'nin öğretmenleri niteliklerini daha da geliştirmaya yönelik taleplerini, isteklerini uyumlulaştı, kolaylaştıracak, özendirecek, ödüllendirecek işlevselmalara, sistemlere ve mevzuata dayalı var. Öncelik hiç şüphesiz öğretmen açısığı meselesidir. OECD ortalamalarında öğretmen başına giden öğrenci sayısı açık havada bakıldığında, 'Türkiye'nin öğretmen açıkğı toplamda 130 bin 500' boyuncadır. Bu veri tek başına, önemli bir öğretmen isteği yapıyor. Her geçen yıl ilköğretim öğretmen adayı sayısı, eğitim fakültelerindeki öğrenciler, herkese açık pedagojik formasyon eğitimleri ve KPSS eğitimi öğretmenliği alan sınavına girenler girilebilir yakın zamanda yakın zamanda 1 milyona ulaşabilir ”dedi.
Yalçın, hem de kapalı havuzunda taşmayı engellemek için birkaç yıl sürecek şekilde onu her yıl 40-50 bin öğrencinin ataması olacak devam ettiğini söyledi. Ali Yalçın, Eğitim-Bir-Sen Stratejik Araştırmalar Merkezi'nde sunulan eğitime Bakış 2018: İzleme ve Değerlendirme Raporu'nu kamuoyuyla paylaştı.
Millî Eğitim Danışmanı Ziya Selçuk, Bakan Yardımcıları Mustafa Safran, İbrahim Er, Genel Müdürler, Memur-Sen'e bağlı sendikaların yönetim kurulları, Eğitim-Bir-Sen teşkilat mensupları ve üyelerin katlandığıyla tarihi planlandığı yerde Yalçın, eğitimin hem noktasında vazgeçilemez, ertelenemez, yok sayılamaz, devre dışı bırakılmış, alternatif oluşturucu bir alan oldu belirterek, “Çünkü 'insan-mekân-zaman ilişkisinin' yaradılışından bugüne, insana, dünyaya ve hayata dair her şeyi ... , yöntem ve içerik oluşturma süreci ve sonuçlarının biri, ya doğrudan ya da dolaylı olarak eğitimin ürünü ve birikimidir. Kesin olan şudur ki, insanın kendini araması, bulması, kendini irdelemesi ve bilmesi, nihayet kendi olması eylemlerinde eğitim alanında bir kulvar, geçmişşte ve bugün olmadığı gibi olabilir. Bireyden topluma, devletlerden uluslararası kuruluşlara herkes bunun farkında olduğunu, eğitime önem ve öncelik veriyor, vermek istedir. Eğitimde geriye düşenin, ahlakta, adalette, merhamette zirveye ulaşması; bilimde bir çıkması, teknolojide önde olması, ekonomik ve diplomatik düzlemde fark oluşturması, gereksiz hayal ve imkânsız hedef hükmündedir ”şeklinde konuştu.
Eğitemeğimiz potansiyeli, öğretemediğimiz kapasiteyi ne büyütebilir ne de harekete geçirebiliriz
Birleşmiş Milletçiler, bu konuda bilinçli 2030 yıllık bir programın 'yıllık eğitimi' hedefine ilk sıralarda yer verdiğine dikkat çeken Yalçın, sözlerini şöyle devamdü: “Kişi ya da toplum fark etmeksizin, eğitemediğiniz olası potansiyelleşmiş, öğretemediğiniz düzeyde etkinleştirilebilir ne de ... . İnsanın eğitim alma süresi arttıkça; insani vasıfları edinme gayretinin, beceri ve niteliklerinin de arttırğı aksi iddia edilemez bir sırada olarak karşımızdayız. Daha iyi iş pazarlarına sahip olmanın, yürüttüğü iş daha iyi yapmanın ve bu kefaletin kişisel gelir ve refahı arttırmanın da bilinen tek yöntem eğitimidir. Bu gerçekliğin bir sonucu olarak, Türkiye’nin tüm ülkelerinde okullaşma öğretmen ve derslik başına düşen öğrenci sayısı azalan ve artan artan oranda eğitime daha fazla yatırım yaparak. Bu yatırımların eğitimi, bu konuda ne etkileyici, ne kadar etkin ve verimli bir şirkettir, hizmetlerin ne kadar adil dağıtıldığı, fırsat-otel eşitliğinin ne kadar sağında oldukça baskın olduğu. ”
İzleme ve değerlendirme çalışmaları yapmayı sendikal faaliyetlerimiz
Eğitimin, uygulama planı planlama ve programlama, uygulama planı plan ve programa bağlı kalmanın, orada ise süreç ve sonuçların izlenmesi ve programın tabi tutmanın mutlak gereklilik alanında yer alan bir bilimci ve hizmet alanı odaklı vurgulayan Yalçın, “Buradaki hareketle hemen onun ülkesi, eğitim tarihi çağın gereklerine cevap verecek nitelikler kazandırmaya ve eğitime değer veriyor değerlendirmemek için mekanizmalar geliştirmeye çalışıyorum. Bu sayfada, eğitim sektöründe hizmet listesi koleksiyonta ve daha sonra da bu sayfada analiz edilmektedir. İzleme ve değerlendirme çalışmalarını, eğitimini etkinleştirme ve analiz etme yeteneğini belirleme, aksayan ya da gelecekteki sonuçları üretmeyen yönlere yönelik üretim teklifi geliştirme geliştirme. UNESCO ve OECD gibi kuruluşlar da, ülke verilerini uluslararası karşılaştırmalı olarak analiz etmekte; ülkelerin eğitimi, zayıf ve güçlü yönlerini tespit etmekte, eğitime yönelik iyileştirme hedefiyle politika değişikliğini duyulan alanlara yönlendirmeyi hedefliyoruz. Böyle, yaklaşan eğitime dair eğilimleri neler olduğu da gösteriyor ”ifadelerini kullandı.
Eğitime dair mevcut hizmet masaya yatırılabilir geçmiş yıllar ve gelişmiş ülkeler mukayese edilmeden, kamu otoritesi ve akademinin yanı sıra, uzun süredir eğitim sendikaları ile eğitim alanını temizle bağımsız değerlendirme açısından oldukça. Eğitim-Bir-Sen olarak, biz de bu bilinçle ve genel yetkili sendika olmanın olmasınıuğuğuyla, izleme ve değerlendirme çalışması yapmayı ve raporlamayı kamuoyuyla paylaşmayı sendikal faaliyetlerimiz arasına koymak ettik. Bu çerçevede, 2016 yılında Eğitime Bakış 2016 başlığıyla milli eğitim alanında, 2017 yılında ise Yükseköğretime Bakış 2017 başlığıyla yükseköğretim merkezlerinde ilk izleme ve değerlendirme raporlarımızı yayınlıyor kamuoyuyla paylaştık. Kamuoyunun, eğitimcilerin, akademisyenlerin ve karar alıcıların dikkatini çekmesi ve yeni tartışmalara zemin oluşturması, izleme ve değerlendirme raporlarımızın amaca hizmetini sunuyor. Eğitim Programı bütünsel bir bakışla her yıl izlemek ve değerlendirmek hedefimiz bu yıla ait olan ürün olan Eğitime Bakış 2018: İzleme ve Değerlendirme Raporu'yla, eğitime göre ve inceley; eğitimin çıktıları; öğretmenler ve okulların yetkileri; eğitim-öğretim ortamıları; açık olması, beş ana başlıkta ve toplamda Raporda, MEB, ÖSYM, TÜİK gibi kuruluşların yayımlandığı açık verilerle her yıl yayınlandığı Bir Bakışta Eğitim raporu tarihinde OECD içerisinde. Bulayın, Millî Eğitim Bakanlığı'nın talebinde bulunabiliyor, cevap verebiliyorsunuz açık istatistiklerde olmamışsınız lütfen bizimle iletişime geçiniz. Bu vesileyle, Bakan Ziya Selçuk'a teşekkür ediyorum ”diye konuştu.
Konu eğitimse, kimsenin 'bana ne' pozisyonu almaya da 'sana ne' ötekileştirmesi yapmaya da hakkı yoktur
“Konu eğitimse, eğitimin herhangi bir öznesi ya da verisi var yetkilileri, politika belirleyici öznelerin, sendikaların ve sivil toplum örgütlerinin, 'bana ne' pozisyonu almaya da 'sana ne' ötekileştirmesi için da hakkı demek” diyen Yalçın, burada devam etti: “Biz Eğitim-Bir-Sen olarak, eğitimle ilgili hiçbir konuda 'bana ne' demedik, demeyeceğiz. Beklentimiz ve isteğimiz, muhataplarımız, paydaşlarımızın, kurumumuz ve personelimizdeki uzmanlık ve görev sahiplerimizin de 'sana ne' stratejisini sunan insana ve eğitime zarar verme konusunda düşmemeleridir. Millî Eğitim Bakanlığı, 2023 Eğitim Vizyonu'nda veri temelli analiz ve politika yapılacağını vurguladı. Bunu çok önemsiyoruz. Bakanlığın veri temelli analizler yapması ve planlama, araştırmacılar ve sivil toplum örgütleriyle paylaşması, doğru kararların üretilmesi ve kararların açılması hayata geçirilmesi noktasında önemli bir eşiktir. Buralarda ifade etmek gerekir ki, farklı gözlerin eğitimi izlemesi ve farklı web sitelerinin durumu hakkında bir değerlendirme yapılıyor, bu konuda yapılacaklar, kaynakların doğru şekilde yapıldığını, fırsat ve fırsatların hem sanatının hem tabana yayını, eğitim sürecini arayışlarında da daha fazla zamanının önüne konulmasında kapı aralayacaktır. Rapor niye yazımızıa, hazırladığımıza dair bu çerçeveden sonra bu yılki izleme ve değerlendirme raporumuzda nelerin yer aldığına ve neler yazıldığına dair dairemizde genel hatlarıyla istedim. ” hem tabana yayında, eğitimde iyileştirme arayışlarında da daha fazla sayıda liderliğin açılması konulmasında kapı aralayacaktır. Rapor niye yazımızıa, hazırladığımıza dair bu çerçeveden sonra bu yılki izleme ve değerlendirme raporumuzda nelerin yer aldığına ve neler yazıldığına dair dairemizde genel hatlarıyla istedim. ” hem tabana yayında, eğitimde iyileştirme arayışlarında da daha fazla sayıda liderliğin açılması konulmasında kapı aralayacaktır. Rapor niye yazımızıa, hazırladığımıza dair bu çerçeveden sonra bu yılki izleme ve değerlendirme raporumuzda nelerin yer aldığına ve neler yazıldığına dair dairemizde genel hatlarıyla istedim. ”
Eğitim tasarımı daha iyi hâle getirmede en önemli unsur
TİMSS ve PISA gibi uluslararası karşılaştırmalı çalışmaların, en başarılı eğitim sistemlerinin anahtar rolün öğretmeni nerede olduğunu gösteriyor. Öğretmenler, dezavantajlı olması dezavantajını ortadan kaldıracak en önemli unsur olarak tanımlanır. UNESCO, ILO, UNICEF ve UNDP genel direktörlerinin 2014 Dünya Öğretmenler Günü'nde yayımladıkları ortak bildiride, 'Bir eğitim sistemi ancak öğretmenleri kadar yaptık. Öğretmenler, evrensel ve herkes için kaliteli eğitim ortamı vazgeçilmezdir 'vurgusu yapılıyor. Eğitim-Bir-Sen olarak biz de bizim de eğitim eğitimimiz daha iyi oldu. Öğretmenin mutluğunu kavramsalyan, umudunu arttırmayan, saygınlığını yukarılara taşıyanyan, sorunlarına çözüm bulmayan, beklentileri duyarsız, tekliflerine ilgisiz kalan bir sistemden, açık ufkunu büyütmek ve toplumun refahını yükseltmek noktasını bulmak, üretmeyi beklemek, beklemektir. Bir eğitim sistemi, ilke ve değerleriyle uyumlu bir insanın hedefi, toplumun genelleyicier ve sınıfları uyumlu insan hedefleri araştırması planlanıyor ve üst düzey öğretmenler öncelikli ve önemsiz atfedip değer verme, bunları kullanarak mahkunm edilmesini istiyor ve toplumun temizleyebiliyoruz. Buradaki, Bakanlığın son dönemdeki kesin kararlarını ve hayata geçirdiği sırada önemli bulduk ve destekledik ”değerlendirmesinde bulundu. tekliflerine ilgisiz kalan bir sistemden, hedef ufkunu büyütmek ve toplumun refahını yükseltmek noktasında sonuç üretmeyi beklemek, ölü gözünden yaş beklemektir. Bir eğitim sistemi, ilke ve değerleriyle uyumlu bir insanın hedefi, toplumun genelleyicier ve sınıfları uyumlu insan hedefleri araştırması planlanıyor ve üst düzey öğretmenler öncelikli ve önemsiz atfedip değer verme, bunları kullanarak mahkunm edilmesini istiyor ve toplumun temizleyebiliyoruz. Buradaki, Bakanlığın son dönemdeki kesin kararlarını ve hayata geçirdiği sırada önemli bulduk ve destekledik ”değerlendirmesinde bulundu. tekliflerine ilgisiz kalan bir sistemden, hedef ufkunu büyütmek ve toplumun refahını yükseltmek noktasında sonuç üretmeyi beklemek, ölü gözünden yaş beklemektir. Bir eğitim sistemi, ilke ve değerleriyle uyumlu bir insanın hedefi, toplumun genelleyicier ve sınıfları uyumlu insan hedefleri araştırması planlanıyor ve üst düzey öğretmenler öncelikli ve önemsiz atfedip değer verme, bunları kullanarak mahkunm edilmesini istiyor ve toplumun temizleyebiliyoruz. Buradaki, Bakanlığın son dönemdeki kesin kararlarını ve hayata geçirdiği sırada önemli bulduk ve destekledik ”değerlendirmesinde bulundu. havada öğrenci zihninde var eden, toplumun genelgeçer ve değerleriyle uyumlu insanın insansı niteliği araştırması yapılacak ve birinci sınıf ve değerleriyle uyumlu bir insanın inanıyorum. Buradaki, Bakanlığın son dönemdeki kesin kararlarını ve hayata geçirdiği sırada önemli bulduk ve destekledik ”değerlendirmesinde bulundu. havada öğrenci zihninde var eden, toplumun genelgeçer ve değerleriyle uyumlu insanın insansı niteliği araştırması yapılacak ve birinci sınıf ve değerleriyle uyumlu bir insanın inanıyorum. Buradaki, Bakanlığın son dönemdeki kesin kararlarını ve hayata geçirdiği sırada önemli bulduk ve destekledik ”değerlendirmesinde bulundu.
Sözleşmeli öğretmen istihdamı sonlandırılmalı, kadroya geçiş süreci ivedilikle başlatılabilir
Alo 147'nin temizlenebileceğini, öğretmenin motivasyonunu gideren, yemeğin motivasyonunu tüketen Alo 147'nin temizlenebileceğini, öğretmene yönelik performans değerlendirmesi sonuçlarının sona erdirilerini öğretiyor ve öğretmene öğretmeni ve öğretmene güven veren veren hamleler, bununlaştınlarını, şirketmeli öğretmenlikteki 3 + 1 değişimimini de Yalçın, yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Bakanlık, eksik adımı tamamlandı ve sözleşmeli öğretmen toplantısını sonlandımalı, sözleşmeli öğretmenlerin kadroya geçiş yoluini de ivedilikle başlattı. Öğretmenler, gereksiz bir ehliyet tartışması, kamu personel sistemi nihayet adalet duygusunun aşınmasına neden olan öğretmen atamalarındaki mülakat orada olduğu yönünü giderecek,
130 bin 500 öğretmene ihtiyacınız var
Yalçın, “Biz biz öğretmenle buluşturma noktasındaki eksikliğini giderilmesi gerektiğini söylüyoruz. Bir başında da öğretmenleri yeniden öğrencilikle buluşturmak isteyen bir kitle var. Türkiye'nin gelişmiş öğretmen sorunu yok. Çünkü öğretmenlerimizin bilgi edinmediğiniz bir konu değil. Türkiye'nin öğretmenleri niteliklerini daha da geliştirmaya yönelik taleplerini, isteklerini uyumlulaştı, kolaylaştıracak, özendirecek, ödüllendirecek işlevselmalara, sistemlere ve mevzuata dayalı var. Öncelik hiç şüphesiz öğretmen açısığı meselesidir. OECD ortalamalarında öğretmen başına giden öğrenci sayısı açık havada bakıldığında, 'Türkiye'nin öğretmen açıkğı toplamda 130 bin 500' boyuncadır. Bu veri tek başına, önemli bir öğretmen isteği yapıyor. Her geçen yıl ilköğretim öğretmen adayı sayısı, eğitim fakültelerindeki öğrenciler, herkese açık pedagojik formasyon eğitimleri ve KPSS eğitimi öğretmenlik alan sınavına girenler girilerek yakın zamanda yakın zamanda 1 milyona ulaşılabilir. Sistemin öğretmenliği ile başa başına bir sorundur. İhtiyaç var ama yeterli atama yapılamaz. Yeterli aday var fakat atama yapılabiliyorsanız karşılanmıyor. Her iki de 'önce eğitim' iradesiyle çelişiyor. Hem de arz havuzunda taşmayı engellemek için birkaç yıl sürecek şekilde onu temizlemek 40-50 bin arasında öğretmenlik ataması yapacak devam etmek gerek ”dedi. herkese açık pedagojik formasyon eğitimleri ve KPSS'deki öğretmenlik alan sınavına girenler girerek yakın zamanda yakın zamanda 1 milyona ulaşabilir. Sistemin öğretmenliği ile başa başına bir sorundur. İhtiyaç var ama yeterli atama yapılamaz. Yeterli aday var fakat atama yapılabiliyorsanız karşılanmıyor. Her iki de 'önce eğitim' iradesiyle çelişiyor. Hem de arz havuzunda taşmayı engellemek için birkaç yıl sürecek şekilde onu temizlemek 40-50 bin arasında öğretmenlik ataması yapacak devam etmek gerek ”dedi. herkese açık pedagojik formasyon eğitimleri ve KPSS'deki öğretmenlik alan sınavına girenler girerek yakın zamanda yakın zamanda 1 milyona ulaşabilir. Sistemin öğretmenliği ile başa başına bir sorundur. İhtiyaç var ama yeterli atama yapılamaz. Yeterli aday var fakat atama yapılabiliyorsanız karşılanmıyor. Her iki de 'önce eğitim' iradesiyle çelişiyor. Hem de arz havuzunda taşmayı engellemek için birkaç yıl sürecek şekilde onu temizlemek 40-50 bin arasında öğretmenlik ataması yapacak devam etmek gerek ”dedi. İhtiyaç var ama yeterli atama yapılamaz. Yeterli aday var fakat atama yapılabiliyorsanız karşılanmıyor. Her iki de 'önce eğitim' iradesiyle çelişiyor. Hem de arz havuzunda taşmayı engellemek için birkaç yıl sürecek şekilde onu temizlemek 40-50 bin arasında öğretmenlik ataması yapacak devam etmek gerek ”dedi. İhtiyaç var ama yeterli atama yapılamaz. Yeterli aday var fakat atama yapılabiliyorsanız karşılanmıyor. Her iki de 'önce eğitim' iradesiyle çelişiyor. Hem de arz havuzunda taşmayı engellemek için birkaç yıl sürecek şekilde onu temizlemek 40-50 bin arasında öğretmenlik ataması yapacak devam etmek gerek ”dedi.
Yapılması planlanan düzenlemelerde, mevcut yöneticilerin açık ve durumları kazanılmış hakka saygı ile korunabilir
Sendika olarak, onlarla cümlenin sonraki cümlenin 'lisansüstü öğrenim görüyoruz' 'denirince denilince sonraki cümlenin' lisansüstü öğrenim görüyoruz '' gibi bir fotoğrafı sergileniyor dileğiyle Yalçın, burada konuştu: '' buluruz ama bir gerçekliği de ıskalamamaklıdır. Kamuda yöneticileri tamamen lisansüstü öğrenim görenlerden oluşmadığı gibi mevcut yöneticilerden bu eğitim görmeyenlerin başarısız olması ya da yetersiz olması ispatlayan hatta böyle bir kanaati uyandıran bir veri de mevcut. Bu vesileyle, eğitim kurumu yönetimiiliğiyle ilgili planlama planlanan yasal ve idari düzenlemelerde, öncelikli olarak mevcut hizmet kurumu yöneticisinin konumu ve durumlarının kazanılmış hakka duyarlılığı korunabiliyor bir hükmün yer almasıydı. Çünkü mevcut yöneticiler kurabiyesi değil, süresi açık bir sınavlar kazanmaya yönelik bir çabanın sonucu olarak bulundukları görevlere atandılar. Bir dönemin siyasetine damga vuran 'dün dündür, bugün bugündür' anlayışının kamu idaresine, merkezdeki eğitim hizmetleri alanında sirayet etmemesi, eğitim önceleyen herkesin fakat orada bakanlığın yerleşimuğudur. ”
Yüksek lisans ve doktora programlarını tamamlayan öğretmenlerin mali ve özlük hakları açıklanmalı
Ali Yalçın, öğretmenlerle ilgili bir başka önemli konu da, gerek Vizyon Belgesi'nde görüşmelerin gerekliliği ve değerlendirme raporumuzda öğrencilere eğitim kariyer basamakları alanında belirleyici, “Bakanlığın, kariyer basamaklarını nasıl ayarlayacağınızı iradesini destekliyoruz. Fakat Bakanlığın bu odada önceliği, öğretmenlerin yüksek lisans ve doktora programlarının sunulmasını sağlayabilirmak, mali boyutuna yönelik teşvikleri ayarlamak, bu programları tamamlayan öğretmenlere yönelik mali ve özlük hakkındaki bilgilerinizi düzenliyoruz ”şeklinde konuştu.
Okul yöneticileri ve öğretmenlerin maaşları OECD'nin bulunduğuyle kıyaslandığında oldukça düşüktür
Raporda bir çıkan bir diğer önemli bulgunun da, öğretmen ve okul müdürlerinin maaşları ve odaları var, buralarda, orada, okul müdürleri oluyor, öğretmenlerin maaşlarının ve yıllık gelirlerinin, OECD'nin bulunduğu ile havada kalıyor, söyleniyor Yalçın, “Bu tablo, eğitime göre iradesine de yeni ve büyük türkiye hedefine de uygun değildir. Öğretmenlik mesleğinin statüsüne odaklanıyoruz. Dahası, mesleki kıdem arttıkça güvenliksizlik seviyesi de artmaktadır. Bundan önce, hem öğretmenlerin hem de okul müdürü maaşları ile birlikte ücretlerini ayarlamadan gecikmeden ayarlamak iste ”ifadelerini kullandı.
Bütün kamu görevlileri
Değinen Yalçın, eğitim çalışanlarının talep ve tekliflerinin, “Son dönemlerde öğretmen odalarının değişmez gündem maddesi hiç kuşkusuz 3600 ek göstergedir. Bir yandan ne zaman yaklaşıyor konusundaki merakın, diğer tarafta da da gelecekmeyeceği noktasında kaygıların artmaya başladığı bir süreci yaşıyoruz. 24 Kasım'da çok heveslenildi fakat aradamedi. Şimdi, ikinci 100 Günlük İcraat Programı'nda Millî Eğitim Bakanlığı'nın icraat programı arasında yer verildi. Bu hesaba göre Mart ayının sonu gelmeden ek gösterge düzenlemelerinin nasıl yapıldığını gireceği anlaşılıyor. Eğitimdeki diğer unsurlarını da sevindirmek, kamu personelini milletileştirmek hizmet eden diğer unvanlardaki kamu görevlileri de ek gösterge beklentileri vardır, mağduriyetlerini gidermek ister. Sayın Bakanımızdan,
Kendisine hizmet eden yıllar mutlu etmeyen bir eğitim sisteminden, bireyin ufkunu, toplumun ve merkezinde refahını arttırması bekleniyoremez
Öğretmenlere, eğitim çalışanlarına yönelik teklifleri, talepleri ve beklentileri bunlarla ilgili konuşmalarda açıklanacak konuşmalardan Yalın, sözlerini şöyle devam ediyor: “Sözleşmeli öğretmenlerin kaldırılması, bu otelin başında yapılması, binanın eşlerinin orada olması, yer aranıyorlarının kaldırılması, öğretmenlerin ek ... maaşlarının, yıllık gelirlerinin artırılması da gündemimizde olması. Vizyon Belgesi'nin açıklanması, değerlendirme konusunda çalışanların açıklanması, vizyonun açık olması, raporun açıklanması, vizyonun açıklanması, vizyonun açıklanması, vizyonun açıklanması eğitim sistemimizin anlamı yerel değerler ve evrensel ilkeler listesinden reforme edilmesine yönelik bir hedefin işletilmesi yoluyla aşikârdır. Ve bir kez daha ifade ediyoruz: Kendisine hizmet edenleri mutlu kılmakta, umudunu yetersiz bırakmakta bir eğitim sistemiinden, bireyin ufkunu, toplumun ve refahını arttırması istenemez. ”
İnsanı öncelemenin ve çözümleme olmanın hakkını verme gayretiyle sendikacılık yapıyoruz
Yetkili sendika sıfatının, insanı öncelemenin ve çözümün olmanın hakkını verme gayretiyle sendikacılık hakkında görüşlerini açıklayan Ali Yalçın, sözlerini şöyle tamamladı: “Eğitimin bakış açısı ve değerlendirme raporunu hazırlarken de Bakanlık tarafından hazırlanan 2023 Eğitim Vizyonu'na ayı ... da 'kahrolsun' seçenekleriyle sınırlı bir düzlemde olmadık. Doğru gördüklerimizi övüp destekliyor, yanlış bulduklarımızı ifade edip eleştirmeyi esas alan bir bakışla hareket ettik. Eğitim-Bir-Sen olarak, bu izleme ve değerlendirme raporu ile ilgili personelin durumu sorunlu alanlara dair veri temelli bir analizin yapılması, eğitimin geliştirilmesi ve yönetimin geliştirilmesi ve araştırılması istiyoruz. Umuyoruz ki, bu rapor ile eğitimde karar alma sürecileri sosyal talepleri toplama alan ve veri temelli olarak oluyorecek. Raporun eğitim camiası ve tüm Türkiye için olası olacağına inanıyorum. ”
Rapor hazırlayan akademisyenlerden Doç. Bekir S. Gür, raporun detaylarına ilişkin bir sunum yaptı.
Raporumuza yönlendirmek için görsele için tıklayınız
KAYNAK: ebs.org.tr